Az elmúlt hétvége történései:
Hát igen, már rég toltam a jó öreg MZ-t. Az történt, hogy Péntek délután úgy gondoltam elindulok motorozni az esős idő ellenére. Hát nem messze jutottam, elősször a töltés, majd rögtön utánna a gyújtás adta meg magát. Az eső már csepergett. Próbáltam megpiszkálni, de nem sikerült, az eső meg már majdnem esett, húztam volna haza. Na irány tolás. Mint utóbb kiderült, megadta magát a gyújtótrafó, a töltésnek meg az volt a baja, hogy a szabályzó DF és D+ érintkezőpogácsái között átmenti ellenállás keletkezett. Kellet pár nap még rájöttem :). Az vezetett a megoldáshoz, hogy gerjesztést adva az aksiról a dinamó DF pontjára (ide adtam az aksi pozitívot) a dinamó szénkeféin 4-5 V volt mérhető, amely erősen ingadozott. Ha levettem a gerjesztést, magát nem volt képes öngerjeszteni. Ha tartottam a magas fordulatot, esetleg ki tudta termelni magának a gerjesztést. Most lehúztam a DF és D+ vezetékeket a szabályzóról, és összekötöttem őket. Más értéket mutatott a multiméter, bingó!. Nekiáltam csiszolgatni 150-es csiszolópapírral a fesz. szabályzó érintkezőpogácsáit. Próba. Jobban tudta tartani a feszültséget, de még be-be kellett segíteni az aksiról. További csiszolás után rendbe jött. Gyújtótrafó: 3400 Ft.